Rätstickad halsduk



Kun tyttären kaulahuivi oli valmis päätin kutoa yhden myös itselleni. Tytär oli taas mukana valitsemassa langan 🙂 Tällaiset kaulahuivit ovat helppoja tehdä ja valmistuvat nopeasti.  



Först stickade jag ju en halsduk till dottern. Det var så kul så jag bestämde mig ju för att sticka en till mig själv också. Dottern var med och valde garn, och jag föll själv också för det garnet som hon valde.
  Även den här stickade jag med bara rätstickning. Det är väldigt avslappnande att sitta och sticka, så jag kommer att fortsätta med det. Har blivit några stick-projekt nu 🙂 Fler inlägg om dem kommer 🙂



Jag la upp 30 maskor med ett garn som heter Leonore på stickor nr 5. Det här garnet var 70 % akryl och 30 % ull och gav härliga färgskiftningar. Sen är det bara att sticka tills man är nöjd med längden på halsduken.




Önskar dig en fin dag!
Kati

No comments