Ookko nää Oulusta?

No joo, oonhan minä :) Tai siis minun äiti on sieltä. Ylikiimingistä jos ollaan vähän tarkempia. En tunne Suomen murteita niin hyvin. Kyllä minä tunnistan jotkut sanat olevan eri murteita, mutta en ehkä tiedä ihan mistäpäin Suomea se murre on. Se suomi jota minä puhun on varmaan eniten Oulun murretta, sitähän minä oon kuullut eniten koska äitini on sieltä ja me oltiin joka kesä monta viikkoa Ylikiimingissä.

Isäni on Haapajärveltä ja käytiin me sielläkin. En osaa sanoa onko minulla yhtään Haapajärven murretta minun suomen kielessä...? Saattaa ehkä olla mutta en tiedä itse :) Tiedän ainakin että minulla on ripaus Sotkamon murrettakin, sillä poikieni isä on kotoisin sieltä, ja oltiinhan me yhdessä 11 vuotta.

Mutta minun suomenkieli on aika ruotsalaistunut... Luulen että varmaan kuulee heti kun puhun suomea että en asu Suomessa, vaan Ruotsissa...

Klikkaamalla TÄSTÄ voit kuunnella Sisuradion haastattelun jossa ehkä kuulee mitä "murretta" puhun :)

Photo by Arne Mortensen

En kerennyt ottaa uusia kuvia tänään, joten tässäpä muutama vanha :) Ylläoleva on kaksi vuotta sitten otettu kun minä ja yks kaveri käytiin TÄÄLLÄ


1977.  Photo by Gunnar Larsson. Han är nog den som fick mig att bli intresserad av fotografering. 

Minä ja minun veli grillaamassa makkaraa Karahkanjärven rannalla 1981

Jupp, jag är höjdrädd :)

2011. 



Idag har det gått i 120 hela dagen... Efter frukost satte jag igång dagens första tvättmaskin. Sen satte jag igång en bulldeg, diskade, lagade lunch, diskade, satte igång dagens andra tvättmaskin, dammsög... Ja ni fattar... :)




Yksi lukija vinkkasi tässä muutama päivä sitten kappaleesta josta hän arveli että minä saattaisin tykätä. Lauri Tähkän "Minun Suomeni". Kiitos, tykkään. Tästä tekin voitte kuunnella sen :)





Önskar er en riktigt bra lördagkväll 
Kati

No comments