Kokosgryta

Jag tror att det är viktigt att ge sin kropp så mycket näring som möjligt. Så att man blir motståndskraftigare mot olika typer av sjukdomar och klarar mer av allt som livet kommer med. Jag försöker komma tillbaka mer i rätt spår med min kost, som ju varit onödigt onyttig under hösten.

Häromdagen slängde jag ihop ännu en gryta, ganska lik linsgrytan som jag gjorde förra veckan, fast den här var nog snäppet godare... Kan nog ha varit kokosgräddens förtjänst :) Jag använder ekologiska ingredienser så långt det går.


Jag åt kokosgrytan med shiratakinudlar, som är gluten- och sojafria och har ett högt fiberinnehåll. Finns att beställa *HÄR.




Kokosgryta

Hacka 1 gul lök och 3 vitlöksklyftor. Skär 1 zucchini i tärningar. Lägg allt i en gryta med olja och 1 tsk grön currypasta och stek på i några minuter. 

Häll sedan i 400 g kokosgrädde, 2 dl vatten, 1 buljongtärning, 2 dl krossade tomater, 1 dl röda linser och riven ingefära. 

Låt koka ihop tills linserna är mjuka, ca 20 minuter.

Mot slutet häller du i 1 dl kidneybönor och pressad citron. 




Önskar er en trevlig tisdagkväll
Kati




* Affiliatelänk

No comments