Pollenallergi

Gräsligt! Så har jag mått de senaste dagarna, av en vedervärdig pollenallergi. Har inte känt av min gräspollenallergi så här mycket på flera år. Kliande näsa, rinnsnuva och serienysningar, kliande och rinnande ögon, röda och svullna... trött och huvudvärk... Tycker inte om att äta mediciner, men idag nådde jag gränsen för vad jag står ut med! Åkte till Apoteket och köpte Desloratadine, ett receptfritt läkemedel som min bror rekommenderade. Tog en tablett i morse, och efter ca två timmar började den hjälpa. Nu känns det bättre. Nästan helt bra.


I have been terribly allergic the last few days.  Haven´t felt this much of my grass pollen allergy in years. Runny itchy nose and eyes, constant sneezing, tired and a headache. I don´t like taking medicine, but I couldn´d stand this any more. I bought Desloratadine this morning, after my brother recommended them. About two hours after I took one pill I began to feel better. Now I´m almost entirely symptom-free. 

No comments