Lika men olika

Vi två, mor och dotter. Lika men olika. Jag lugn och hon livlig och alltid i farten. Hon är tuff och modig, det kan nog mycket bero på att hon har så många äldre syskon. Två storasystrar och fyra storebröder. Vi pratade om det där förut, jag sa först att hon har tre storebröder, men hon rättade mig och sa, nej jag har ju fyra storebröder. Simon också. Simon är ju egentligen mina pojkars storebror. Blyg är hon väldigt sällan. En riktig spelevink med glimten i ögat. Det får jag nog tillskriva henne farsarvet :) Musikalisk är hon, och duktig på att sjunga. Vilket jag tyvärr inte kan :)

Mother and daughter

Äiti ja tytär. Samanlaisia mutta erilaisia. Minä rauhallinen, hän aina energinen ja vauhdissa. Hän on rohkea ja tohtii sanoa mitä haluaa. Ehkä johtuu osaksi siitä että hänellä on  niin monta vanhempaa sisarusta. Kaksi isosiskoa ja neljä isoveljeä. Sanoin ensin kolme isoveljeä, mutta Minéa sanoi ei kun neljä, Simon kans. Simonhan on oikeastaan poikieni isoveli. Minéa ei ujostele melkein koskaan. Ja musikaalisuutta löytyy... Valitettavasti ei  minussa :) 

No comments