Veckans ekologiska

Ajattelin aina silloin tällöin esitellä ekologisen tuotteen josta minä tykkään. Ensimmäisenä tämä saippua jonka sain joululahjaksi veljeltäni. Dr Bronner´s organic hand and body shikakai soap tea tree. Saippua on mieto ja hyvä iholle, minulla kun kuivuu iho käsissä helposti, ja hyvässä lykyssä vielä tulee ihottumaa jos pesen voimakkailla saippuoilla kädet. Tuoksu tuo mieleen metsän. Saippua sisältää ekologista shikakaita, joka tulee Acacia Concinna-puusta joka kasvaa Aasiassa.



Jag tänkte nån gång då och då presentera en ekologisk produkt som jag gillar. Först ut är den här tvålen som jag fick i julklapp av min bror. Dr Bronner´s organic hand and body shikakai soap tea tree. Tvålen är mild och passar min känsliga hud perfekt. Mina händer torkar ut väldigt lätt, och av en del starka tvålar får jag exem. Tvålens doft får mig att tänka på skog. Och jag älskar ju skog:)
Tvålen innehåller ekologisk shikakai som utvinns ur frökapslarna på trädet Acacia Concinna som växer i Asien.

Alla Dr Bronner´s produkter är ekologiskt certifierade enligt USDA National Organic Program och rättvisemärkta (Fairtrade). 

Finns att köpa bland annat här.



No comments