MARKKINAT JA LAUANTAIN KOTITYÖT

Nyt tuntuu kesälle. Lämmintä, aurinkoista.. Kävin viemässä Minéat hänen isänsä luo aamupäivällä. Lähettyvillä oli markkinat niin käytiin siellä. Ostin ison kassillisen leipää, 5 leipäpussia 120 kr. Så nu har vi bröd ett tag framöver :)



Minéa ajoi karusellilla, osti arvan ja hyppeli hyppytornissa.




Och så klart, marknadsgodis måste man ju köpa :)

Blåsa såpbubblor är kul. Isoveli Jonathan leikkaa ruohomattoa.





Sen åkte jag hemåt. Handlade lite på hemvägen. Klippte gräsmattan när jag kom hem. När jag stoppade ner fötterna i gummistövlarna som stod på verandan fick jag en blöt överraskning.. Någon hade hällt vatten i en av gummistövlarna... :)
Sedan var det dags att tvätta soptunnan. Mindre trevlig jobb, men nödvändigt kändes det som. Nu står den och torkar och jag funderar på om jag ska måla köket för andra gången nu eller om jag ska ta det imorgon... Klockan är 20.50 nu...  Har en tvätt som ska hängas ut på tork snart också.

No comments