Henna

Dags att henna håret igen. Den här gången ska jag prova en ny sort. Indisk henna. Har inte provat den förut, får väl se hur rött det blir :) Har färgat håret med henna i ungefär ett år nu, och jag kan säga att det är vekligen skonsammare mot håret än vanlig hårfärg. Mitt hår var slitet och sprött för ett år sen. Men nu känns det mycket mjukare och friskare. Och hennan ger en fin glans till håret. Men hmm... om det blir alldeles jätterött nu, kanske jag ska ta och köpa den där mössan som jag tänkte köpa till nästa vinter, redan nu... :)


Ok, it does look quite .... 
Henna time again.. Kokeilen nyt uutta sorttia jota en ole kokeillut ennen. Intialainen henna. Saa nähdä kuinka punaiseksi minun hiukset nyt tulee. Olen käyttänyt hennaa nyt noin vuoden, ja se on tosissaan miedompaa hiuksille kuin mitä tavallinen hiusväri. Vuosi sitten hiukseni olivat aika huonossa kunnossa, mutta nyt ne tuntuvat paljon pehmyemmiltä ja terveemmiltä. Ja hennasta hiukset saa hienoa kiiltoa. Mutta hmmm.. jos ne nyt tulee aivan hirveän punaisiksi, pitäis ehkä ostaa jo nyt se lakki jonka aioin ostaa ensi talveksi... :)

No comments