Februaripromenad

Silta, jonka yli autolla ei saa enää ajaa. Laskettelumäki, joka ei ole käytössä. Rautatie, jossa ei enää aja junia. Meidän kaupunki.
Käytiin taas kävelyllä äitini kans. Oli kaunis aurinkoinen päivä, pari astetta pakkasta vain, mutta tuuli vähän kylmästi. Paleli korvia alkumatkasta. En ole oikein hyvä käyttämään lakkeja.. en edes muista milloin olen viimeksi sellaista käyttänyt.. Mutta ensi talveksi aion ostaa lakin! :)

En bro, där man inte får köra med bil längre. En slalombacke, som inte är i bruk. En järnväg, där inga tåg åker. Vår stad.
Jag och min mamma tog en promenad igen idag. Det var en fin dag, solen sken och det var bara ett par minusgrader. Men det blåste lite kallt, jag frös om öronen i början. Jag är inte så bra på att använda mössa. Jag kommer inte ens ihåg när jag senast hade mössa på mig.. Men till nästa vinter ska jag banne mig köpa en mössa! :)







Varning för mötande trafik :)



No comments