Benjamin Kivi

Olen aina tykännyt lukea. Kirjojen kautta voi oppia näkemään asioita eri tavoilla. Luen aina mieluiten kirjat sillä kielellä millä ne on alunperin kirjiotettu. Luulen että käännöksissä voi joskus kadottaa sellaisia asioita joita kirjailija on halunnut sanoa.
Tämän illan lukeminen on Tuomas Kyrön kirja Benjamin Kivi. Sen voit ostaa*täältä.


Jag har alltid tyckt om att läsa. Genom att läsa böcker kan man lära sig att se på saker på nya sätt. Jag läser alltid helst böckerna på det språk som författaren har skrivit dem på. Jag tror att vid översättningar kan man ibland förlora det som varit författarens mening, det han velat säga. Men dock så sätter ju mina språkkunskaper gränser, jag läser böcker på svenska, finska och engelska på originalspråken. Andra språk får jag läsa översatta :)
Kvällens läsning är Benjamin Kivi, skriven av Tuomas Kyrö. Boken finns att köpa hos*Adlibris.

*sisältää mainoslinkkejä/innehåller reklamlänkar

No comments